"Łap za słówka" - recenzja gry

Lubisz łapać innych za słówka? W grze, którą dziś Ci zaprezentuje, będziesz mogła robić to do woli! Zapraszam na recenzję gry "Łap za słówka" idealnej do grania rodzinnego i na imprezę. 

Zanim napisałam dla Ciebie ten post, spędziłam dużo czasu na wymyślaniu słów. Oj, gdybyś widziała ile główkowałam, żeby złapać innych za słówka, ile miałam frajdy, ile chwil upłynęło mi na wciągających i emocjonujących rozgrywkach to chciałabyś zagrać razem ze mną ;) Zanim zagramy opowiem Ci małe co nieco o grze wydawnictwa Egmont "Łap za słówka"...

ELEMENTY GRY "ŁAP ZA SŁÓWKA"

  • 21 kafelków z literami
  • 6 kostek z symbolami
  • 99 żetonów z punktami
  • 6 zasłonek
  • 1 klepsydra (90 sekund)
  • 1 notes z karteczkami do wyrywania


PRZEBIEG GRY

1.Grę rozpoczyna najmłodszy uczestnik zabawy. Rzuca 6 kostkami i wybiera 1 kostkę, którą umieszcza przed sobą, nie zmieniając wyniku. Teraz wybiera gracz z jego lewej strony i tak dalej, aż każdy będzie mieć przed sobą 1 kostkę. Niewybrane kostki odkładamy na bok.
Przykład: 
GRACZ I wylosował ubrania
GRACZ II wylosował rośliny
GRACZ III wylosował zawody 
Znaczenie symboli jest opisane na zasłonkach oraz w instrukcji.

2. Gdy gracze będą gotowi, jeden z nich odwraca klepsydrę oraz kafelek z wierzchu stosu. 
Przykład: na odwróconym kartoniku znajduję się litera S.

3.Wszyscy równocześnie i jak najszybciej zapisują na swoich karteczkach słowa zaczynające się na literę widoczną na odkrytym kafelku i pasujące do kategorii na kostkach. Gracze zapisują w lewej kolumnie 3 słowa ze swojej kategorii, a w prawej słowa z kategorii przeciwników - maksymalnie tyle ilu jest graczy. Gracz sam decyduje, czy chce zapisać wszystkie słowa z kategorii jednego przeciwnika, czy kilku. 
Przykład:
GRACZ I zapisał spodnie, spódnica, skarpetki oraz stokrotka, sosna, słonecznik
GRACZ II zapisał sałata, sosna, stokrotka oraz sweter, sekretarka, ślusarz
GRACZ III zapisał spawacz, sekretarka, sprzedawca oraz sałata, spodnie, spódnica

4. Gdy piasek przesypie się w klepsydrze następuje przyznawanie punktów. Gracz, który rzucał kostkami, rozpoczyna. Wszyscy po kolei czytają słowa zapisane w swojej kategorii. Jeśli inny gracz zapisał to samo słowo w danej kategorii, musi to powiedzieć, a gracz czytający wykreśla je ze swojej kartki. Gracz zdobywa 1 punkt za każde niewykreślone słowo na swojej liście i bierze znacznik punktu.
Przykład:
GRACZ I otrzymał 1 punkt ( nie wykreślił tylko słowa skarpetki)
GRACZ II nie zdobył punktów
GRACZ III otrzymał 2 punkty ( nie wykreślił słów spawacz i sekretarka)

Koniec rundy pierwszej. Gracz siedzący na lewo od poprzedniego zaczynającego rzuca 6 kostkami i pierwszy wybiera kostkę. Gra kończy się, gdy na koniec rundy, któryś z graczy zdobędzie co najmniej 15 punktów. 

A na koniec kilka słów...

Uwielbiam gry słowne, a ta pozycja jest na prawdę świetna. Wymyślanie słów z różnych kategorii rozpoczynających się konkretną literą, wcale nie jest takie łatwe, tym bardziej, że klepsydra odmierza czas. Im mniej czasu tym więcej fanu ;) Presja czasu może nawet sprawić, że braknie nam słów. Tym bardziej, że nie chcemy by inni gracze zapisali takie same słowa jak my. W tej grze zasady są proste -trzeba złapać innych za słówka i samemu nie dać się złapać! Gra jest wciągająca, żaden gracz się nie nudzi, wszystko dzieje się szybko, czas upływa w świetnej atmosferze, a w powietrzu unosi się para z myślących i kombinujących głów graczy. Prezentowana gra zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Proste zasady, dużo emocji i główkowania oraz mnóstwo zabawy słowami! Jeśli lubisz takie kombinacje, to ta gra na pewno przypadnie Ci do gustu. Grę "Łap za słówka" możesz znaleźć TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszymy się, że tu jesteś.
Zostaw po sobie ślad- napisz komentarz, odwiedź nasz Facebook i najważniejsze- baw się dobrze:)
Do następnego razu, zapraszam :)

Copyright © 2016 Kreatywna dżungla , Blogger